Monday, August 30, 2010




♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah ♥

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

**Walaubagaimanapun, piey tetap berharap agar orang yang piey telah temui sekarang adalah orang yang benar untuk piey..

~ALLAH knows BESt!~♥

love,piey~♥




1 Malaysia
Menjana Transformasi
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-53 tahun..

Alhamdulillah,,
kemerdekaan tanah kita masih lg btahan ♥

paling seronok,,esok cuti..
yeehaw!!!
pat sambung wat kek raya♥♥..
yg hari ni ckuplah dulu..^^

miss my chenta ati..
3mggu lg bru pat jmpa..
wuu ~,~

love, piey

Sunday, August 22, 2010

20-08-2008


hari ini sunggh bahagia..
pat kua jalan2 ngn chienta ati,,
wlpn x lama,,still asa best..
posa la..x larat nk jln lma2 kn..

"20-08-2010"
jumat lepas..
genap 2tahun piey bcintan-cntun..
hope will last 4ever..hehe..

hari ni chenta bwk g jln2..
ganti yg ri jumat 2..sbb xsmpat..g bbuka jer,,
seronok sgt2,,
thanx dear..luv u so much..

nak tnjuk gambr sket..
sket jer,,dr blkg..huhu,,baru la ada unsur2 curious.. ;p


great view,,,hee,luv u dear ^^

love,piey

Saturday, August 21, 2010



selamat menjalani ibadah puasa ^^
lama dah x update blog..
nyempat2 kjap,,huhu..

love, piey

yeehaw!!!
1st award dari simplystyleshop...makseh dear ^^..
luv it~!!!




1. Adakah anda rasa happy sekarang ?
yeehaw!! hepi banget sih!! =)

2. Kenapa anda rasa happy ?
1st tym dpt award...credit to simplystyleshop

3. Apakah yang boleh membuatkan anda happy ?
bla geng2 hepi2 ngn piey..n tym ngn chienta ati..^^

4. Pernah anda menerima tag ?
huhuhu,,1st tym ni tau,,

5. Nyatakan warna yang anda suka .
hijau pisang..luv it so much!!!

6. Beritahu 10 orang yang anda tag

piey nk share award ni kat follower piey..ambik tau!! ni random k..

;;
Related Posts with Thumbnails