Tuesday, May 21, 2013

Alhamdulillah ya ALLAH,
syukur berjaya melepasi dan temuduga SPP..
sesungguhnya hati ini sering rasa kurang enak sebenarnya..

Alhamdulillah, thanks to mamak, ayah, abang2, kakak2 ipar, anak2 buah,
kawan2 dan cinta hati..

berita gembira di hari-hari penantian cuti..

tinggal menanti proses yang seterusnya pula :)

luve, ^^, piey

Monday, May 20, 2013

 *monday blues*

hari ni kami buat latihan kecemasan..
maklum laa.. mood cuti sudah menguasai..
jadi kena buat sesuatu yang boleh meningkatkan semangat 

memandangkan rabu ni pasukan bomba datang nak buat fire drill, 
jadi kami pun buat la latihan supaya budak2 tak terkejut sangat semasa abang2 bomba datang nanti..
bila abang bomba tanya2 kat budak dapatla mereka nak menjawab kan.. hehe :)

lepas cikgu zul pasang siren kuat2, 
semua budak pun berlari-lari ke padang bola jaring..

kalau ikut taklimat hari tu sepatutnya kat padang bola.
tapi ada halangan(titi) pula sepanjang perjalanan nak ke padang bola.
nanti sebab berebut nak lari tergolek2 pula budak jatuh :P

pandangan dari bilik guru

 budak2 berkumpul di padang bola jaring.
berhadapan dengan asrama perempuan

murid tahun 2
mengadu kepanasan..tengok ada yang berkaki ayam.
mesti sebab tak sempat nak pasang kasut ni..

murid2 pra sekolah pun ikut sekali.
sebab panas sangat, mereka diarah berkumpul di bawah makmal komputer

cikgu zul memberi taklimat

rabu ni akan diadakan latihan kecemasan yang sebenar.
abang2 bomba akan bimbing budak2 mengikut prosedur yang sebenar..
tapi rabu ni piey tak da kat sekolah.
ada taklimat PPGB kat PPD bintulu..
huhu, tak dapat la nak join..

surat baru dapat pagi tadi..
*saya yang menurut perintah*
mudahan cepat abis.
dapat cepat2 sampai rumah :)

love, piey ^^,

Friday, May 17, 2013

selamat hari guru buat semua guru-guru yang pernah mengajar piey.
hari ini adalah tahun pertama menyambut hari guru secara rasminya.
sebelum ni selalu sambut hari guru untuk guru-guru & pensyarah.
kalau sambut kat sekolah pun sebagai guru pelatih.

Alhamdulillah semua yang dirancang berjalan dengan lancar.
kami kat SK Pandan sambut dengan sederhana saja.
tak jemput ibu bapa dan YDP PIBG sebab kalau boleh kami nak buat majlis yang ala kadar saja.

sebagai AJK Persembahan & Sukaneka, piey dah buat persediaan dari minggu lepas lagi.
buat latihan persembahan Boria dan menguruskan hal-hal untuk sukaneka.

pagi tadi kami mulakan pada pukul 8 pagi.
tentatif program
kek sponsor dari MAHYUN
ada 5 biji kek sponsor dari ibu bapa.. dan 1 lagi dari staff..
Alhamdulillah rezeki untuk dikongsi dengan semua murid-murid..

budak2 tahun 1 hingga 3 di sebelah kiri padang

aktiviti melontar belon berisi air

fashion show guru menggunakan bahan terpakai.

sukaneka dapat nombor 3..dari 4 kumpulan hehe..
nasib baik bukan last :p

hadiah dari murid-murid, staf & yang besar tu hadiah pertukaran dari guru-guru
dapat kak izzah punya :)

seronok dan rasa dihargai bila tengok budak datang salam dan ucap selamat hari guru.
rasa terharu bila mereka bagi hadiah.
tak mengharapkan hadiah sebenarnya.
sebab tahu macamna kemampuan budak-budak di kawasan luar bandar.
cukup sekadar salam dan ucapan terima kasih dan buat piey rasa senang & nyaman :)

bukan nak membangga2 kan profession sendiri..
tapi sememangnya kalau bukan sebab guru kita takkan pandai membaca dan menulis kan?
so hargai lah jasa guru-guru kita.
tapi jangan pernah lupa, guru yang paling terbaik adalah ibu & bapa kita.

profesion ini adalah "rice cooker" piey..
jadi insyaAllah piey akan menunaikan tanggungjawab dan tugas piey dengan sebaik-baiknya.
kerna pekerjaan itu adalah satu ibadah,, :)

love, ^^, piey

Saturday, May 11, 2013

selamat hari ibu terutamanya buat mamak ku tersayang
serta
semua ibu-ibu di seluruh dunia


terima kasih atas pergorbanan ibu dalam menjaga kami

dari kami masih dalam kandungan sehingga sekarang
jasa dan pengorbanan mu tidak terbalas..


gambar yang piey hasilkan dari google..

jum lah klik kat enjin icon pencarian google tu..
mesti dapat gambar lain2 tau..hehe 

luv, piey ^^,

Tuesday, May 7, 2013

Alhamdulillah..
akhirnya yang ditunggu sudah tiba.

seronoknya selepas menunggu berita hampir 2 bulan..
lagi2 pula kerani janji JUN..
Alhamdulillah dapat awal dari yang dijanjikan..

sedih juga sebab kawan2 lain dah dapat lebih awal..
tapi tak sangka juga dapat bulan ni..
boleh guna untuk belanja konvo..
yahoooo~~!

gaji pertama ni..
mudahan dapat digunakan dengan sebaik-baiknya.. :)
insyaAllah


mesej yang membawa berita gembira..

senyum seminggu :)

luve, piey ^^,

Sunday, May 5, 2013

PRU13

SAYA PILIH MALAYSIA 

mari lah mari, kita mengundi!
tunaikan kewajipan pada negara :)


bukti saya sudah mengundi..
hehe..ramai sangat orang upload kat FB..
jadi saya tunjuk kat sini je lah..

ini kali pertama saya mengundi.
semangat gituuuuh..

undi adalah rahsia okey..
keputusannya tunggu malam nanti ^^/
salam..

luve, piey ^^,

;;
Related Posts with Thumbnails